Slapen onder de sterren - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Martine Smith - WaarBenJij.nu Slapen onder de sterren - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Martine Smith - WaarBenJij.nu

Slapen onder de sterren

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

16 Februari 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Gisteren aangekomen in Siem Reap. Ik had van te voren een dorm gereserveerd aagezien die maar 1 dollar was. Ik ben nu best wel wat gewend maar had dit niet verwacht! Even voor de mensen die niet weten wat een dorm is; een slaapzaal met stapelbedden varierend voor 4 tot heeeel veel mensen. Nu heeft het guesthouse hier (garden village) prachtige kamers in een groot complex. Voor deze kamers staat sporadisch een bed met muskietennet aka de dorm. In de gang waar veel ruimte is liggen hele rijen met matrasjes op de grond ook als dorm aangewezem. Ach ja weer eens wat anders buiten slapen. Gek dat je met 4 muren om je heen, ook al slaap je met 20 anderen, je meer een gevoel van privacy hebt. Ook mijn spullen liggen natuurlijk open en bloot. Maar in een dorm heb je vaak ook geen slot op de deur dus eigenlijk is er geen verschil. Maar toch voelt het raar! Heb wel errug goed geslapen!En scroutch als ik ben ben ik blij met die ene dollar. Mag hier gratis gebruik maken van een computer dus kan jullie mooi veel gaan verveelen de komende dagen! Heb btw net een vlucht geboekt van Bangkok naar Surabaya op de 24ste. Kijk op de een of andere manier heel erg uit naar Indonesie! In Phnom Penh was ik de hele tijd (ja echt de hele anderhalve week) met een Nederlandse die Indonesisch is en die me heel enthousiast heeft gemaakt. Sorry diew nu al alle tips vergeten ene oor in...
Morgen ga ik maar denk een wat (tempel) zien (met gids hihi).Hmm heb het idee dat de eerste maand ik nog een beetje een verhaal er uit kon persen maar dat het nu meer losse zinnen zijn dan een lopend verhaal. Het is meer dat ik de hele tijd denk: O ja! En dat dan opschrijf (nee niet de o ja! opschrijven maar mijn gedachte op dat moment). Nou volgende keer maar eens een monoloog over wat ik tot nu toe als leukste heb ervaren etc. Ben namelijk net over de helft dus tijd voor een hoe-voel-ik-me-nu en een al-veel-veranderd? momentje. Tuddels!

  • 16 Februari 2012 - 06:54

    Willem:

    OK de 24ste dus vliegen naar Surabaya. Leuk lijkt me, Indonesie. Ja mooi dat slapen in de open lucht en inderdaad weinig verschil met een dorm met 20 man terwijl het toch anders is. Grappig en fijn dat je errug goed geslapen hebt:) Nou lieffie geniet ervan en goed dat je een gids gaat nemen:) ( dat kan er nu wel af omdat je zo goedkoop slaapt) BTW met welke airline vlieg je naar ISurabaya?

  • 16 Februari 2012 - 07:21

    Ellen:

    Al met al toch een bijzonder verslag; buiten slapen in Cambodja? Krijg al de kriebels als ik r aan denk. Ik hoop dat je klamboe helemaal muggenproof is. Wel weer een belevenis zeg! Ben benieuwd naar je terugblik staks en ik hoop dat je zult genieten van de sprookjesachtige Wat's. Veel liefs, El

  • 16 Februari 2012 - 15:23

    Lyanda:

    Dag wijfie, klinkt weer allemaal geweldig! veel plezier, weer snel skypen! kus mamsje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Zuidoost-Azië

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2012

Laatste verslag ver weg

03 Mei 2012

reisschema

03 Mei 2012

Reisschema

26 April 2012

backkkk

23 April 2012

KL
Martine

Skypenaam: martines.smith 0066 802409116 (Thailand) 00856 2059732672 (Laos) 00841 213587210 (Vietnam)

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 22956

Voorgaande reizen:

27 November 2011 - 13 Mei 2012

Zuidoost-Azië

Landen bezocht: