Laatste verslag ver weg - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Martine Smith - WaarBenJij.nu Laatste verslag ver weg - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Martine Smith - WaarBenJij.nu

Laatste verslag ver weg

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

10 Mei 2012 | Indonesië, Batavia

Yogjakarta was een hele leuke ervaring! Ik ben er in totaal een week gebleven. En al die tijd heb ik geslapen bij een superleuke familie! Het was voor mij zo'n leuke afsluiting van Indonesie. Heb het gevoel dat ik er een familie bij heb. Ik wilde naar Yogjakarta om Waisak (verjaardag Boeddha) mee te maken op zondag. Maar nee, ik wilde niet meer gaan. Het regende, was ver weg, moest alleen gaan etc etc. Ik heb nog nooit zulke opgeluchte gezichten gezien als toen ik het tegen 'mijn' tante en haar dochter zei. Vele omhelzingen volgden waarna ik meteen weer in een auto werd geduwd zodat we veilig met zijn allen naar een museum konden.

Oooooow dit is raar! Dit is mijn laatste verslag! Heb weliswaar nog vandaag en morgen om door te brengen in Indonesie maar daarna word het toch echt tijd om aan mijn fijne,ontspannende terugreis te beginnen! Om mij geestelijk voor te bereiden op mijn terugkeer keek ik even op de knmi site. Zie het overzichtje:

Minimumtemperatuur (°C) 15/17 6/7 2/3 4/7 8/9 5/7
Middagtemperatuur (°C) 12/16 11 13 14/16 12/16 11/14

Nadat ik dit zag moest ik lachen. De mensen van het KNMI hadden een tikfoutje gemaakt bij de miniumtemperatuur! En ze hadden het gepubliceerd! Hierna zat ik al glimlachend en hoofdschuddend een mail te typen om de KNMI mensen op dit beschamende foutje te wijzen. Opeens drong het tot me door dat als er een 1 voor de cijfers staan de middagtemp niet zou kloppen. Geen fout dus. *Scheldwoord*
Arme mensen in Nederland het spijt me dat ik niet elke keer in mijn berichten heb gezet dat ik van harte hoop dat de temperatuur omhoog gaat!

Toch begint het me steeds leuker te lijken om weer in Nederland te zijn. Ik kan iedereen weer echt knuffelen in plaats van computers te omhelsen! (En zo hoeven de mensen in de internetcafes hun wenkbrauwen niet meer omhoog te trekken) Ik zal weer normale gesprekken met jullie kunnen voeren zonder na elke zin "hallo?" of "ben je er nog?" (combinatie is ook mogelijk) te hoeven zeggen! Wat een zegge! Ik kan eindelijk aan Roberto en Reginald mijn haar laten zien. De zee,zon en gebrek aan verzorging hebben me coupe nachtmerrie bezorgt. Dus sorry jongens (alle mannelijke lezers en mijn moeder), ik ga vandaag naar de kapper en ik laat me weer kortwieken.

De afgelopen 6 maanden zijn voor mij afwisselend langzaam, snel, normaal etc voorbij gegaan. Het liefste zou ik hier in Azie blijven maar aan de andere kant: Ik heb precies dat gevonden waarom ik ben gaan reizen. Het is goed zo.

  • 10 Mei 2012 - 05:52

    Willem:

    Dat is mooi geschreven Martien. " Het is goed zo" Tot Zondag:) en goede reis terugXXX

  • 10 Mei 2012 - 06:09

    Myrthe:

    Dag lieve vriendin van mij die ik heel erg mis! Al gun ik het je super om daar nog veeeeel langer te blijven! Vind ik het toch wel heel erg fijn dat ik je zondag weer een dikke knuffel kan geven! Nog een paar nachtjes slapen :)
    Tot zondag!
    Liefs <3

  • 10 Mei 2012 - 06:24

    Ellen:

    Je haar is lang inderdaad, dat was me al opgevallen. Kort staat je ook goed, anders, pittig. Ga t ajb niet kleuren want dan herkennen we je straks niet! Als ik aan zondag denk, aan het moment dat je aan zult komen, dan voel ik n soort kriebels in mn buik. Maar eerst zul jij die hele reis nog moeten maken; vliegtuig in, vliegtuig uit, wachten, vliegtuig in, vliegtuig uit etc. Hopelijk gaat t n btje soepel met de transfers zodat je niet steeds opnieuw langs alle checks hoeft. Tot gauw lieverd!!!!!!

  • 10 Mei 2012 - 08:22

    Noor:

    Je hebt het fantastisch gedaan en wij oudjes zijn heel trots op je.
    Was van plan je ook af te halen op Schiphol, maar dat lukt even niet.
    Liefs van Cor en Noor

  • 10 Mei 2012 - 08:33

    Marlies:

    hey lieverd!!

    Tot zondag :D :D :D

    xxx

  • 10 Mei 2012 - 08:36

    Lyanda:

    zit nu al te grienen, wordt wat.......
    kus

  • 10 Mei 2012 - 08:40

    Peter:

    Ik vind het nu ook wel goed zo haha.. Tot over 3 daaaageeeen! KUS

  • 10 Mei 2012 - 09:46

    Mylene:

    Zal wel weer wennen zijn als je terug bent maar denk dat je heeeeel blij bent om je familie en vrienden weer te zien!! Heb echt respect voor wat je allemaal gezien en gedaan hebt! Waauw.. Nou meid, ik spreek je ongetwijfeld wel weer een x als je terug bent ;-) X en goede reis terug! Geniet nog deze laatste dagen!

  • 10 Mei 2012 - 13:10

    Hans:

    Hai Kanjer,
    Mooie afscheidswoorden.
    Eerlijk gezegd vinden wij wel dat het nu lang genoeg geweest is.
    Lekker je zondag weer te zien. KUS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Zuidoost-Azië

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2012

Laatste verslag ver weg

03 Mei 2012

reisschema

03 Mei 2012

Reisschema

26 April 2012

backkkk

23 April 2012

KL
Martine

Skypenaam: martines.smith 0066 802409116 (Thailand) 00856 2059732672 (Laos) 00841 213587210 (Vietnam)

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 1600
Totaal aantal bezoekers 22945

Voorgaande reizen:

27 November 2011 - 13 Mei 2012

Zuidoost-Azië

Landen bezocht: