Life a little - Reisverslag uit Bontang, Indonesië van Martine Smith - WaarBenJij.nu Life a little - Reisverslag uit Bontang, Indonesië van Martine Smith - WaarBenJij.nu

Life a little

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

07 April 2012 | Indonesië, Bontang

Na een flinke busreis ben ik in Bontang aangekomen. Ben er achter gekomen dat het het handigst is om voorin in te stappen. Hier zitten namelijk de meeste vrouwen en heb je de minste kans 'aangevallen' te worden door handen van mannen. Ik heb overwogen om een hoofddoek op te doen in de bus maar het is zoooooo warm! En ze zien toch aan mijn ogen dat ik een Bole(buitenlander) ben. Deze reis ging heel goed. Alleen op het station kwam ik niet van de taxichauffeurs af. Ik sprak een meisje van mijn leeftijd aan met de vraag Hotel? Zij kon geen engels, ik geen indonesisch. Desalniettemin stuurde zij alle mannen weg en vond een hotel voor me. Uiteraard moest ik hierna eten met haar en haar vrienden. Zij hebben meteen een andere kamer voor me geregeld en naar het blijkt huur ik nu een kamer voor 15 dagen.. Hahahaha en dat in gebroken engels en stamel indonesisch. De kamer is voor 15 dagen goedkoper dan 2 nachten in een hotel dus ik voel me niet verplciht om de volle 15 dagen hier te zitten. Maar het is wel handig om mijn bacpack hier te laten als ik naar het nationale park ga en verder is het erg gezellig met de meiden die er wonen! Ook kan ik hier mooi mijn indonesisch gaan oefenen. In de ander stad btw had de hotelcrew zich over mij ontfermt. Ben bij families in buitenwijken geweest (echt naast het vliegveld, Spaarndammers mogen niet klagen vind ik nu, het kan echt erger!). De steden zijn totaal niet interessant. Het is vies en gewoon steden. Maar de mensen. Mijn hemel de mensen zijn zoooo aardig! Het is wel weer even wennen om de enige blanke te zijn en de enige te zijn mij snapt (hoewel dat eigenlijk ook niet altijd is). Ik versta echt maar eeen heeeeel klein beetje van wat mensen aan me vragen en tegen me zeggen, ik moet maar weer eens gaan studeren!Het is in Kalimantan heel belangrijk dat je een geloof hebt. Ik wilde eerst met Boeddist antwoorden maar dat zou te verwarrend zijn had ik bedacht..Standard zeg ik nu Christen. Nu is het meisje met wie ik woon dat ook (wat is de kans? *zucht*), en dus denk ik dat ik met pasen vele uurtjes in de kerk ga doorbrengen! Er waren nog heel veel dingen die ik wilde vertellen maar ben ze nu vergeten..Helaas! O ja ik wilde wat zeggen over dat het een islamitisch land is. Voor mij is het heel prettig nat niemand alcohol drinkt(dat iedereen rookt is kennelijk wel normaal). In de toeristische gebieden drinken ze btw wel. Verder viel het me op dat je op de ondergoedafdeling voor dames de meest spannende dingen ziet! Hahaha hoezo contrast?
Hoorde dat het in Nederland weer wat kouder is geworden? Jammer hoor! Nog 5 weken en ik beloof een zonnetje mee te nemen (Moi is genoeg)! Dikke kus

  • 07 April 2012 - 11:02

    Lyanda:

    zo heb ik dochterlief graag: kuis in de kerk, dat begrijp je. Eten ze daar ook eieren of is er wat anders onvindbaar in de tuin verstopt?
    wat is local voor doei?
    kus mamsje

  • 07 April 2012 - 12:26

    Diewertje:

    Aaah wat zijn we toch een attractie hier!! Ik krijg het ook steeds drukker aan telefonisch verkeer. De jongen van het hotel aan de andere kant van Sulawesi belde gister om te vragen of het nog wel allemaal goed gaat met me! Wow! En in Makassar heb ik ook alweer twee ' bel-me-in-nood-telefoonnummers' gekregen. Geniet en veel plezier met de studenten en met de oerang oetans, maak maar heeeeel veel foto's voor mij!!! xx

  • 07 April 2012 - 14:41

    Willem:

    OK je zit dus niet meer tussen de backpackers maar echt tussen de locals. Grappig hoor dat je opeens een kamer voor 15 dagen hebt gehuurd zonder dat je het in de gaten had. Nou geniet er maar weer van en ik ben zo benieuwd naar je foto's van de hele reis die je gemaakt hebt. Het zullen er wel een flink aantal zijn vermoed ik:)
    Dikke kusXXX

    O ja je sms berichten komen nu wel aan vanaf je nieuwe tel.nr

  • 10 April 2012 - 12:34

    Mylène:

    Hey Martine!
    Ik ben weer even lekker al je verslagen gaan lezen, zoooo leuk! Echt te gek wat je allemaal aan het doen bent. Geniet er nog maar lekker van! Je bent over 5 weken dus weer terug? Neem dat zonnetje idd maar mee, het is hier weer behoorlijk fris. Genietze nog meid!

    Grtjs & X Mylène

  • 11 April 2012 - 13:56

    Noor:

    Ik typte de naam Bontang om via Google te bekijken waar je bent en wat je daar kunt verwachten, en... daar stond jouw leuke bericht waar iedereen kan lezen over jouw belevenissen.
    Spannend allemaal hoor.
    Veel iefs van Cor en Noor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bontang

Zuidoost-Azië

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2012

Laatste verslag ver weg

03 Mei 2012

reisschema

03 Mei 2012

Reisschema

26 April 2012

backkkk

23 April 2012

KL
Martine

Skypenaam: martines.smith 0066 802409116 (Thailand) 00856 2059732672 (Laos) 00841 213587210 (Vietnam)

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 22960

Voorgaande reizen:

27 November 2011 - 13 Mei 2012

Zuidoost-Azië

Landen bezocht: