Waar zit ik?? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Martine Smith - WaarBenJij.nu Waar zit ik?? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Martine Smith - WaarBenJij.nu

Waar zit ik??

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

27 Maart 2012 | Indonesië, Batavia

Voor de mensen die nog steeds geintereseerd zijn: ben nog steeeeeds op de Gilis. Ben bijna bang dat ik hier niet meer wegga. En wat er hier nou zo boeiend is? Misschien de dorproddels ( sieradenmeisje zoent met de man wiens vrouw s'nachts overlijd ), het oorverdovende geluid van de moskee s'ochtends (4 uur), de duizende muggen, de altijd kraaiende(dag en, in mijn beleving vooral, de nacht) haanen, alleen maar katten (hallo allergie), het drankgebruik van de locals? Ik snap er niks van! Maar desalniettemin: ik blijf hier nog wel even. Ik vind het heerlijk om rond te lopen en van alle kanten prachtige lachen te zien en vrolijke Hello Martinaa!'s te horen. De gesprekken met de locals zijn ehm inspirerend. Ze noemen zichzelf chili, small but hot. Meteen kwam de uitleg dat ze zo klein zijn omdat in Indonesie mannen niet veel basketbal spelen. En als je basketbalt dan ben je wel lang. Duh!

  • 27 Maart 2012 - 11:09

    Meert :

    Hahaha geweldig! ach als je het maar naar je zin heb maakt het niks uit waar je bent toch :) dikke kus!

  • 27 Maart 2012 - 11:44

    Ellen:

    Hahah, klinkt vermakelijk. En ik begrijp dat je ook al bijna als local wordt beschouwd? Leuk, want dan krijg je misschien de kans om écht een kijkje in het eilandleven te nemen (interessant!! zeker met jouw waarnemingsvermogen) Chill maar lekker daar en geniet.... Liefs van El

  • 28 Maart 2012 - 06:39

    Lyanda:

    klinkt als oorverdovend krakeel in de stilte.Hoe is het om onder gelijke-lengte mensen rond te lopen? Of ben je het reusje van het eiland?
    En dat je er niets van snapt, snap ik wel, is ook niet nodig, geniet er van en go with the flow! kus

  • 28 Maart 2012 - 11:00

    Willem:

    Lekker hoor dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er nog van zo lang het nog kan want ik zie dat je nog 46 dagen hebt:) Het zal wel wennen zijn straks als je weer in de bewoonde wereld bent. Te beginnen in Bangkok:(
    Dat zal wel een shock worden.
    Dikke kusXXXXX

  • 30 Maart 2012 - 11:46

    Martje:

    Hoi Martine, wat heerlijk om te lezen dat je ondertussen zoveel dingen heb meegemaakt en gezien, die de "normale" mens eigenlijk in zijn hele leven niet mee zal maken. Wat zal jij enorm veel indrukken en herinneringen meenemen naar huis. Ik kan uit de verhalen proeven dat je intensief geniet. Diikke kus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Zuidoost-Azië

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2012

Laatste verslag ver weg

03 Mei 2012

reisschema

03 Mei 2012

Reisschema

26 April 2012

backkkk

23 April 2012

KL
Martine

Skypenaam: martines.smith 0066 802409116 (Thailand) 00856 2059732672 (Laos) 00841 213587210 (Vietnam)

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 22952

Voorgaande reizen:

27 November 2011 - 13 Mei 2012

Zuidoost-Azië

Landen bezocht: